Elazığ İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

COMENİUS BÖLGESEL ORTAKLIK PROJESİ:

Türkiye - Elazığ – Almanya – Stuttgart- “ Kitap Okuma Alışkanlığını Geliştirme “ Projesi Hakkında Genel Bir Değerlendirme

( Stuttgart, Heilbronn ve Karlsruhe illerine gezi ve inceleme)

Ilsfeld- Beılsteın –Untergruppenbach- Türk Aile Birliği Merkezi:

11 Kasım 2012gecesi akşam yemeği sonrası ILSFELD- BEILSTEIN –UNTERGRUPPENBACH- Türk Aile Birliği Merkezine heyet olarak yani proje koordinatörümüz Remzi SOLMAZ, proje ekibi görevlileri Hasan DOĞAN, Burhan DEVECİ, Levent SANCAR, Mehmet YILDIRIMER ve Mehmet YILMAZ’la gittik. Aile Birliği Başkanı Burhan UZUN ve Yönetim Kurulu Üyeleri; Ertuğrul ÇOLAK, Mustafa PUSLU, Ali KULCU, Dursun DEDEOĞLU, Hüseyin PUSLU, Hasan AKSU, Selma UZUN(Burhan beyin eşleri), Cumali ARDİN ve Burhan beyin babası Cafer Uzun bizi karşıladılar. Burhan Bey önce bizleri ve daha sonra okul aile birliği üyelerini bize tek tek tanıştırdıktan sonra okul aile birliği merkezi hakkında bilgi sundular. Okul aile birliğinin bu ülkede yaşayan Türk aileler için ne derece önemli bir merkez olduğunu vurguladılar.

Almanya Gezisi

12 Kasım 2012 Günü Okul Ziyareti:

12 Kasım 2012 günü sabah saat 8.00 de otelimizde kahvaltımızı yaptık ve SUZANNE bizi otelimizden aldı ve heyet olarak okul gezi ve incelemesine götürdü. Okula vardığımızda öğrenciler derslere başlamış ve bir grup öğrenci bizi okul bahçesinde karşıladı. Karşılayan öğrencilerin çoğu Türk ailelerin çocuklarıydı. Gittiğimiz okulda toplam 600 öğrenci vardı. Bu öğrencilerin 160 kadarı Türk ailelerin çocuklarıydı. Alman çocukların yanında diğer topluluklara ait çocuklarda vardı.

Okul Gezisi

Heilbroon İlinde Eyalet Belediye Başkanını Ziyaret

Belediye başkanı önceden ilini ve eyaletini tanıtmak için sunu hazırlamış ve bizi salonda bizzat kendisi karşılamıştır. İlinin ve eyaletinin kültürel, sosyal, sanayi, ekonomi, sanat ve eğitim öğretimi hakkında bilgi sunmadan önce bu eyalet ve illerin ikinci dünya savaşında ne hale gelmiş olduğunu  bize anlatılar.

Bizde ülkemiz ve ilimiz hakkında bilgi sunduk. Özellikle projemiz hakkında bilgilendirme yapmış olduk.

İlimizi tanıtıcı ürün ve kültürel değerlerimizi oraya taşıdık. İl kültür ve turizm müdürlüğünce hazırlanmış ve ilimizi tanıtan birçok tanıtıcı afiş, harita ve kitapçıkları belediye başkanına sunmuş olduk.

Belediye Başkanını Ziyaret

Belediye Başkanına Hediye

Belediye Başkanıyla Fotoğraf Çekimi

Belediye Başkanıyla Hatıra Fotoğrafı

13 Kasım 2012 Salı Günü Milli Eğitim Müdürü Wolfgang Seibold Makamında Ziyaret

Kurumlarında yani belediye de ve milli eğitim müdürlüğünde illîmize kültürel değerlerimizi tanıtıcı köşe ve dolapları kuracaklarını ve orada saklayacaklarını ifade etiler. Hanımların kullandığı başörtüsü el iğnesi oyalı ve işlemeli örtüleri takarak kültürlerimizi yaşattılar. Tüm toplantılara bu hediyeleri takarak katıldılar.  Bu okulda da aynı kültürel değerler gündemde kaldı ve yaşatıldı. İki ülkenin kültürel değerlerine vurgu yapıldı. Bizlerde konuşmalarımızda Türk ve Alman kültürel işbirliğine vurgu yaptık.

Milli Eğitim Müdürüne Hediye Takdimi

Milli Eğitim Müdürü ile Hatıra Fotoğrafı

Proje Koordinatörüne Hediye Takdimi

Proje Koordinatörü ile Hatıra Fotoğrafı

Milli Eğitim Müdürlüğünde Elazığ Hatıra Köşesi

Halk Kütüphanesine gezi ve inceleme:

İl halk kütüphanesi çok donanımlı ve bilgi işlem teknolojisiyle idare edilen bir sistemle çalışıldığına şahit olduk. İl halk kütüphanesine her yaş grubunda insanların üye olduklarını gördük. İnsanlar kendi başına bilgisayar ortamında kütüphaneye üye olur ve okumak için seçmiş oldukları kitapların barkot numarası ve kitabın özelliklerini bilgisayara işledikten sonra ödünç alıyor ve belli süre sonra aynı metot ve teknikle teslim ettiklerini gördük. Sıfır yaş grubundan yaşlılara kadar herkesin kütüphane de bulunmakta olduğuna şahit olduk. Özellikle sıfır yaştan itibaren çocukların kütüphanede ve kitaplar arasında bakıcılarıyla birlikte kitaplarla meşgul olduklarına şahit olduk. Sıfır yaş grubu çoklara kitap okuyan ve onların dikkatini kitaba çeken etkinlik ve faaliyetlere şahit olduk. Okula giden her yaşta ki çocuk ve gençlerin kütüphane içinde ders çalıştıklarını ve her yaş grubuna uygun bölümler oluşturduklarına şahit olduk. Seminer, konferans,  toplantı, kitap tanıtım ve kitap okuma programlarına tanık olduk. Yazar ve şairlerin kitap imza ve sohbetlerini gördük.  Kütüphane ortamında tiyatrolar ve değişik oyunların oyun olarak ortaya konulduğunu gördük. Özellikle yaşlı Almanların kütüphanede seçtiklerini gördük. Bugün Almanya kalkınmışsa ve sanayi ülkesi olmuşsa kitap okumaya, araştırmaya borçlu olduğunu gördük. Okuyan bir toplumun uyanık ve diri toplum olacağını gördük. Bilimsel çalışmaların bu mekânlarda ortaya çıktını bize anlatmış oldular. Bizde ülke ve özellikle il olarak kütüphanelerimizi bu şekilde donanımlı hale getirmek durumda olduğumuza inandık. Bu kütüphane 250 bin kitapla bu bölgeye ve özellikle ile hizmet sunduğunu bize anlatmış oldular. Bu ilin nüfusu 400 bin olduğuna göre çok büyük çapta il halk kütüphanesinin olması gerektiğini söylediler ve ayrıca gezici halk kütüphanesinde olduğunu, köylere ve okullara giderek ödünç kitap verdiğini ifade ettiler. Bu kütüphanenin dışında her okulda ve her mahallede de kütüphane olduğunu ve o kütüphanelerinde ilgi gördüğünü söylediler. Toplum olarak çok okuyan bir toplum olduklarını her fırsatta bize ifade ettiler. Aynı kütüphane ortamında birçok film ve sınama filmlerin olduğunu söylediler. Müzik ile ilgili cd ve kasetlerin olduğunu gördük.

İl Halk Kütüphanesine Gezi

0-1 Yaş Kütüphanede Çocuk Eğitimi

Kütüphanede Çocuk Kitabı Köşesi

Heilboorn Şehri

Entegrasyon Bakanı Bilkay ÖNEY ile toplantı:

Bakan hanım bizi kütüphane ortamında kabul eti ve ülkesi ve göreviyle ilgili bilgi sunduktan sonra bizlerde projenin iki ülke ve iller arasıkültürel ve sosyal yönüyle köprü sağlayacağını anlattık. Projemizin iki ülkeye neler kazandıracağını karşılıklı olarak konuşma imkânı bulduk. Ülkeler arası kültürel bağların ne derece önemli olduğunu konuşma imkânı bulmakla birlikte kitap okumanın ne derece çocuklar ve insanımız üzerinde etki yaratacağını konuştuk Bir sonraki gidişimizde mutlaka bakanlık odasında karşılamak istediğini bize söylediler. Bizim için iyi bir söyleşi oldu ve Almanya’daki Türk ailelerin çocukların dil problemi ve okuma problemlerini mutlaka çözmek gerektiğin de hem fikir olduk.